Yhdysvalloissa asuville siirtyminen Google Voiceen on järkevää, mutta Google Voicen ilmainen versio ei ole saatavilla kaikkialla. Seuraavassa on muutamia muita vaihtoehtoja, joihin kannattaa tutustua.
Kun Google jatkaa pyrkimystään korvata klassinen Hangouts ja siirtää ominaisuuksia ja toimintoja muihin sovelluksiin, jotkut sovellusten siirtymät ovat ilmeisiä. Tarvitsetko videoneuvotteluja? Käytä Meetiä. Tarvitsetko yksilö- tai ryhmäkeskusteluja? Käytä Chatia. Oletko tällä hetkellä Google Fi -asiakas? Vaihda takaisin siihen ja ehkä Messages By Google -sovellukseen. Tarvitsetko puheluita? Käytä Google Voicea. Siirtyminen valmis. Yhden sovelluksen ominaisuudet jaettuna viiteen (tai noin) muuhun sovellukseen.
Google Voice klassisena Hangoutsin korvaajana on hieman haasteellinen. Yksinkertaisesti sanottuna klassiset Hangouts-puhelut toimivat Yhdysvalloissa ja Kanadassa, mutta ilmaiset Google Voice -numerot ja -ominaisuudet olivat saatavilla vain Yhdysvalloissa. Tämä tarkoittaa, että Kanadassa asuvat ihmiset, jotka ovat saattaneet luottaa klassiseen Hangouts-puheluominaisuuteen, eivät valitettavasti voi vaihtaa Google Voicen ilmaiseen versioon.
Useissa palveluissa voit soittaa ja vastaanottaa puheluita muusta kuin matkapuhelinoperaattorisi laitteellesi antamasta puhelinnumerosta. Tämä on kätevää, sillä sen avulla voi suojella henkilökohtaisen laitteen puhelinnumeron yksityisyyttä ja samalla hallita puheluita toiselle numerolle esimerkiksi töihin. Jos olet käyttänyt puheluihin klassista Hangoutsia, seuraavat vaihtoehdot ovat mahdollisia vaihtoehtoja.
KATSO: Näin tulet Google Docsin tehokäyttäjäksi (ilmainen PDF) (TechRepublic)
Google Voice henkilökohtaiseen käyttöön
Yhdysvalloissa asuville yksinkertaisin vaihtoehto voi olla ilmaisen henkilökohtaisen Google Voice -tilin hankkiminen. Google Voicen avulla voit soittaa ja vastaanottaa puheluita Google Voice -numerosta verkossa tai mobiilisovelluksilla (Android ja iOS)(kuva A). Se on erinomainen tapa lisätä toinen puhelinnumero puheluita varten.
Kuva A
Työtila Google Voice -palvelun kanssa
Kyseessä on Googlen yrityskäyttöön suunnattu puhelinpalvelu, joka sopii hyvin yhteen Workspacen kanssa ja joka voi skaalautua käsittelemään monenlaisia yrityskäyttöön liittyviä tarpeita, kuten soitonsiirtoa, soittoryhmiä ja monitasoista automaattista vastaajan reititystä.
Tämä vaihtoehto edellyttää, että olet maksava Workspace-asiakas. Tarvitset ensin Google Workspace -paketin, joka alkaa 6 dollarista käyttäjää kohti kuukaudessa Business Starter -versiossa. Tämän jälkeen lisäät Voice-tilauksen, jonka hinta on vain 10 dollaria käyttäjää kohti kuukaudessa Google Voice Starter -versiossa. Sekä Workspace- että Voice-pakettiin on saatavilla päivitysvaihtoehtoja, jotka tarjoavat lisää ominaisuuksia.
Kuva B
Kolmannen osapuolen puhelinpalvelut
Toisten numeropalvelujen tarjoajat pyrkivät yleensä palvelemaan joko yksityistä/henkilökohtaista käyttöä tai yrityskäyttöä. Ero on yleensä siinä, antaako palvelu ylläpitäjälle mahdollisuuden hallita keskitetysti useita numeroita ja tarjoaako palvelu lisäominaisuuksia. Esimerkiksi Google Voice palvelee molempia: ilmainen Voice-tarjonta Yhdysvalloissa palvelee yksityishenkilöiden/yksityishenkilöiden tarpeita, kun taas Workspace with Voice skaalautuu palvelemaan suuria yrityksiä useissa maissa.
Yksittäisten tai henkilökohtaisten puhelinnumeroiden tarjoajat, kuten Burner tai TextNow, keskittyvät siihen, että yksityishenkilö saa toisen numeron käyttöönsä(kuva C). Molemmat toimivat sekä Yhdysvalloissa että Kanadassa. Burner tarjoaa kuukausittaisia (noin 5 dollaria linjaa kohti kuukaudessa) ja vuosittaisia tilausvaihtoehtoja sekä prepaid-vaihtoehtoja minuutteja ja tekstiviestejä varten. SmartLine tukee soittamista vain yhdysvaltalaisiin numeroihin, ja sen hinta on noin 10 dollaria kuukaudessa. Lisäksi se tarjoaa SmartLine Toll Free -palvelun noin 20 dollarilla kuukaudessa. TextNow toimii sekä Yhdysvalloissa että Kanadassa, ja se tarjoaa ilmaisen, mainosrahoitteisen vaihtoehdon ja noin 10 dollarin kuukausimaksun mainosten poistamiseksi.
Kuva C
Pienten yritysten tai yritysten laajuiset palveluntarjoajat, kuten Dialpad, Grasshopper ja RingCentral, on tarkoitettu useamman kuin yhden henkilön käyttöön(kuva D). Esimerkiksi Grasshopper keskittyy yleensä pieniin tiimeihin, ja sen hinnoittelusuunnitelmissa korostuvat vaihtoehdot yhdelle, kolmelle ja viidelle puhelinnumerolle.
RingCentral ja Dialpad tarjoavat kumpikin laajan valikoiman suunnitelmia, joista osa on suunnattu pienille yrityksille, ja toiset vaihtoehdot on tarkoitettu hoitamaan kaikki organisaation viestinvälitys-, soitto- ja videoneuvottelutarpeet monissa paikoissa ympäri maailmaa.
Kuva D
Mitä vaihtoehtoa sinä käytät?
Jos olet käyttänyt Hangoutsin puheluominaisuuksia, mitä vaihtoehtoa käytät? Jotakin edellä mainituista vaihtoehdoista? Miksi? Onko jokin muu valitsemasi tai suosittelemasi ratkaisu? Kerro minulle, mihin soittoratkaisuun olet siirtynyt sen jälkeen, kun klassinen Hangouts poisti puhelinominaisuudet, joko alla olevalla kommentilla tai Twitterissä(@awolber).